Usługi

Leczenie kanałowe – endodoncja

Co to jest leczenie kanałowe?

ból zęba

Leczenie kanałowe zębów – inaczej nazywane leczeniem endodontycznym – zajmuje się schorzeniami miazgi oraz tkanek okołowierzchołkowych znajdujących się w stanie zapalnym. Endodoncja często jest ostatnią możliwością, by zachować ząb i uniknąć jego ekstrakcji (przeprowadza ją endodonta). W sytuacji, kiedy proces próchnicy nie zostanie zatrzymany, na poziomie zębiny dociera on do miazgi zęba – wtedy konieczne będzie leczenie kanałowe. Jego cena uzależniona jest od wielu czynników. Miazga jest tkanką wypełniającą kanały, w której znajdują się naczynia, a także nerwy. Często występującym objawem stanu zapalnego miazgi jest ból przy nagryzaniu lub reakcja na zimno/ciepło. Leczenie kanałowe próchnicy – endodoncja – polega na usunięciu zmienionej zapalnie miazgi z komory zęba oraz odkażeniu kanałów korzeniowych. Następnie kanały są wypełniane gutaperką, a korona zęba odbudowywana. Nasz gabinet stomatologiczny zlokalizowany jest w Warszawie, a dokładniej, na dzielnicy Bemowo. W razie konieczności, leczenie kanałowe pod mikroskopem przeprowadzimy nawet podczas jednej wizyty!

Leczenie kanałowe pod mikroskopem znajduje zastosowanie w trudnych przypadkach – kiedy tradycyjne leczenie endodontyczne może nie przynieść pożądanych efektów. Nietypowa anatomia zębów jest wskazaniem do leczenia w przybliżeniu. W celu poznania budowy zęba – ilości kanałów oraz ich przebiegu, a także oceny stanu tkanek okołowierzchołkowych wykonywane jest zdjęcie RTG zęba.

Leczenie kanałowe z użyciem mikroskopu znacząco zwiększa dokładność przeprowadzonego zabiegu, a przede wszystkim umożliwia dalsze funkcjonowanie zęba. Aby skorzystać z zabiegu, zapraszam do naszego gabinetu w Warszawie – umiejscowionego w dzielnicy Bemowo.